מחיצות מתקפלות מדהימות

מחיצות עץ רגילות הן כל כך 2013. השיטה הטובה ביותר להיכנס ולצאת כיום מחדרים היא באמצעות התקנת לוחות מתקפלים פנימה והחוצה מעצמם וחושפים את קסם המחיצות המתקפלות. אב הטיפוס נוצר על ידי אמן אוסטרי בשם קלמנס טוגלר.

לכל גרסה יש את ההיבט המכונה הדיפת לוח המערכת הקינטית שלו, המורכבת מריבועים ומוטות במיקום אסטרטגי, בשיטות שגורמות למחיצות להיפתח ולהתקפל לתוך עצמן כמו נייר. המחיצות נפתחות ונסגרות באמצעות הינף אצבע והעיצובים יכולים אפילו להתבצע באמצעות חומר רך על מנת למנוע מהידיים להיתפס בהן. טוגלר החל לייצר את המחיצות המתקפלות שלו בשנת 1997. מאז הוא פיתח חמש וריאציות המשתמשות בשילוב שונה של לוחות ומוטות, וגלגלי מסילה.

האופן בו פועלות מחיצות מתקפלות

מערכת המוטות, למשל, מחברת בין שני ריבועים באמצעות מוטות החופפים משמאל כשהדלת פתוחה וסגורה. הריבועים מחוברים באמצעות גלגל על מסלול מפותל. גלגל זה מונחה לאורך המסלול כאשר הדלת נפתחת או נסגרת למצב נעול. טוגלר ייצר אף מערכת מסך הפועלת באופן זהה למחיצות מתקפלות, כך שארבעה ריבועים מחוברים ליחידה מוצקה במרכז, שתיים מותקנות בחזית, ושתיים נמצאות בחלק האחורי.

כשהמחיצות מופעלות, הלוחות זזים שמאלה, ואילו הלוחות בחזית מתארכות ימינה. מצב זה יוצר שלושה מלבנים, זה לצד זה. מחיצות מתקפלות ניתנות לשימוש להפרדה בין חדרים, למשל, והן ניידות. בדומה לכך, עיצוב שמונה פנלים כולל ארבעה פנלים משני צידי הפתחים.
כשהמחיצות מופעלות, כל קבוצת ארבעה פנלים מחולקת לשתי קבוצות ריבועים מחוברים, המסתובבים פנימה באמצעות מוטות. ריבועים אלו מחוברים על ידי מוט יחיד, וארבעת המוטות יוצרות צלב במרכז הדלת כשהיא סגורה.

מחיצות מתקפלות משולשות

קיימת גם מערכת משולשת שבה לוחות רבועים מחולקים לשני משולשים ומתקפלים פנימה כשהדלת נפתחת ונסגרת. משקל הנקודה שהועלתה על ידי הצורה המשולשת, מוסיף משקל מספיק כדי לנעול את הדלת לעמדה. מערכות המחיצות המתקפלות של טוגלר הן אבות טיפוס ואינן מיועדות למכירה כללית, אך מבחר דגמים זמינים כיום לרכישה. כל הדגמים מהווים גרסאות של מחיצות מתקפלות עשויות עץ ופלדה, וכוללים עיצובים בסימנים וגוונים שונים.