מסעדה ברמת החייל
כללי

מסעדה ברמת החייל שמשלבת גורמה עם מעדני בריאות

אני קודם כל בן אדם, אחרי זה אני חובב בריאות ורק אחריי זה אני איש עסקים. את החברה שלי הקמתי ברמת החייל לפני שהוא הפך למרכז העסקים השוקק של תל אביב, ובתקופה ההיא כאשר חיפשתי מסעדה ברמת החייל שיכולה לענות על הדרישות הבריאותיות שלי הבנתי שאת האוכל אני אצטרך להביא מהבית.

אני אוהב לבשל, אין בעיה, יש לי את הכישורים אולם לא תמיד מצאתי את הזמן הנדרש להכנת אוכל. אם לומר את האמת החיים שלי היו הרבה יותר קלים אם הייתי מוצא מסעדה ברמת החייל שמציעה תפריט בריאותי, אבל אני זוכר היטב שכילד אבא שלי תמיד אמר לי: "החיים זה לא פיקניק".

בימים שהספקתי להכין אוכל, הייתי מביא אותו איתי לעבודה, ובימים שלא הספקתי, הייתי מתקשר למסעדות בריאות שאינן באזור רמת החייל ומזמין מהן משלוחים. הבעיה היא המרחק, לא פעם האוכל שהזמנתי היה מגיע קר או מגיע רק לאחר שעתיים שלוש (בגלל המרחק). מצאתי את עצמי רעב, מתחיל לכרסם עפרונות, עטים וכלי כתיבה, שמה לעשות, לא מכילים את כל אבות המזון ובוודאי לא כוללים את הויטמינים והמינראליים הדרושים לאדם בוגר.

עם הזמן החלה מהפכת הבריאות, זו שאנחנו נמצאים בעיצומה ממש בשנים האחרונות, לתת את אותותיה גם כאן בישראל.והיה לי ברור שבקרוב מאוד אני אקבל מענה לדרישות הבריאות שלי. מסעדות בריאות נפתחו בכל הארץ וידעתי שזה רק עניין של זמן שגם לרמת החייל תגיע המהפכה. ואכן היום המיוחל הגיע!!!. נפתחה מסעדת בריאות, ואני, הפכתי מהר מאוד לאחד הלקוחות הקבועים שלה.

כמה שבועות לאחר מכן, רמי, ספק כלי הכתיבה, התקשר מודאג מהירידה בהזמנות שביצענו. אמרתי לו שאנחנו מקצצים בתקציב, אבל כדי לרכך את הבשורה שאלתי אותו אם הוא רוצה להיפגש על חשבוני במסעדת הבריאות החדשה שנפתחה ממש ליד המשרדים שלנו.  רמי הסכים בשמחה אבל הספיק לציין שהוא לא חובב בריאות גדול, ומניסיונו 'אוכל טעים הוא אוכל משמין'. חייכתי אליו דרך הטלפון וקבענו יום ושעה למפגש.

חשבתי שנדבר על עסקים, על מכשירי כתיבה, על לקוחות ועל האישה והילדים במהלך הפגישה שלנו, אולם להפתעתי רוב השיחה שלנו התרכזה באוכל שאנחנו אוכלים. פתחנו שולחן גדול והזמנתי מנות כיד המלך. למרבה ההפתעה, רמי היה זה שהוביל את השיחה לנושאים של האוכל. הוא אמר שהוא היה בטוח שעדיף לו לאכול את העפרונות שהוא מוכר מאשר לאכול מזון בריאות ואני צחקתי (הוא לא ממש הבין למה). אחריי ששבענו הוא ביקש שאמתין רגע וראיתי אותו מתרחק, לא ראיתי לאן…

בעודנו שותים את התה ומקנחים בקינוח בריאות לפתע הגיע השף והתחיל להכתיב לרמי מתכון כוסמין אורגני וירקות שורש (אחת מהמנות הנפלאות שאכלנו). מופתע ונרגש הוצאתי גם אני את הסמארטפון והתחלנו, רמי ואני, לרשום את המתכון. הנה הוא לפניכם.

מתכון כוסמין אורגני וירקות שורש:

המצרכים הדרושים:

2-3 פקעות של שומר (יש לחתוך אותן לקוביות גדולות).

1 ליטר כוסמין (= דגן טעים ובריא).

2 בצלים סגולים גדולים (יש לחתוך אותם לקוביות גדולות).

3 גזרים גדולים (יש לחתוך אותם לקוביות גדולות).

גרידת לימון מ-2 לימונים.

לקט עלי פטרוזיליה שלמים.

תבלינים: מלח, פלפל, שמן זית.

הוראות הכנה:

מבשלים את הכוסמין במים חמים כ-30 עד 40 דקות, עד לריכוכם.

מניחים על תבנית משומנת מעט את השומר, הבצלים, הפטרוזיליה והגזרים ומכניסים לתנור המחומם ל-150 מעלות למשך כ-10 דקות.

מערבבים את הירקות עם הכוסמין שריככנו ומתבלים בשמן זית, פלפל ומלח.

מזין, בריא והרבה יותר טעים מעפרונות B2!!!

המתכון ניתן באדיבותה של מסעדת ליב – מסעדה ברמת החייל שאני יכול רק להמליץ עליה

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.