איפה ממקמים מעצור חניה בחניון

מעצור חניה בחניון משרת מטרות רבות. הוא מונע מהמכונית להחליק במורד החניון במהלך חניה, ועוזר למנוע נזקים אם הבלמים ברכב מקולקלים. המעצור מפעיל את מערכת הבלימה בחלק האחורי של המכונית על מנת לשמור על תפקוד מותאם ובמצב תקין.

חשוב לבחור מעצור חניה בחניון מחברה שמתמחה בייצור ושיווק מעצורים לחניות ממגוון דגמים. במקרים רבים, יש צורך להתקין מעצורים בחניונים פרטיים או ציבוריים, או שהם משמשים נהגים לחניות פרטיות, וחשוב גם להבין איפה המיקום הטוב ביותר להתקנת המעצור.

שאלה מצוינת. בואו נתעכב עליה רגע

כמעט כל הנהגים מכירים בחשיבות התקנת מעצור חניה בחניון, אבל לא כולם מבינים איפה כדאי למקם אותו. אז קודם כל, אנשי מקצוע מומחים בתחום זמינים לשירותכם עם המלצות והסברים ברורים לגבי המוצרים המתאימים.

חוץ מזה, תמיד אפשר לצפות בסרטונים אשר מדגימים את תהליך ההתקנה או לקרוא היטב את הנחיות ההתקנה של המעצורים, כפי שהם מתפרסמים על ידי היצרנים השונים.

וזה עוד לא הכול

אם ההנחיות הלקוניות לא אומרות לכם כלום, כדאי שתבינו את ההיגיון של התקנת מעצור חניה בחניון, על מנת לא לבצע טעויות. אז כדי להבין איפה הכי טוב להתקין את מעצור החניה, כדאי קודם להבין מה התפקיד שלו. התפקיד של מעצור חניה לרכב הוא לגרום לעצירה בפועל של גלגלי המכונית בתא החניה.

עצירת הגלגלים באזור פרטני חיונית במקרים רבים, כמו למשל בחניונים עמוסים, כשיש קיר בקצה אחד של אזור החניה, והמעצור מוצב בצד השני, נהגים מתקשים להעריך עד להיכן הם יכולים להוביל את הרכב מבלי לפגוע בקיר, ובאיזו נקודה המחסום עלול להיסגר ולפגוע ברכבם.

מעצור חניה בחניונים

ויש עוד תרחיש נפוץ

קיימים מצבים נפוצים שבהם חשוב להתקין מעצור חניה בחניון, כמו למשל במקרים שבהם המכוניות שחונות בחניון ממוקמות גב אל גב או פנים אל פנים.

במקרים אלו, המעצור עוזר למקם ולחלק את המכוניות שחונות בחניון, כך שניתן למנוע פגיעה של רכב אחד ברכב הסמוך אליו.

עכשיו בואו נדבר על מיקומים מומלצים להתקנת מעצורים

במקרים הפשוטים והנפוצים, נהגים שקונים מעצור חניה בחניון, להתקנה בחניה הפרטית שלהם, עם התאמה למכונית שלהם ולצרכים שלהם, קונים מעצור שמתאים לגודל המכונית שלהם, כך שהם יכולים להחנות את המכונית במצב שבו הרכב פונה לפנים החניה או ליציאה ממנה. במקרים אלו, כל מה שצריך זה להחנות את המכונית במיקום המתאים, ולהחליק את המעצור מתחת לגלגלים.

אבל במהלך חניה בחניונים ציבוריים, לא תמיד אפשר לדעת מה הם סוגי הרכבים שחונים בחניון, והשיטה הטובה ביותר להחליט על מיקום הצבת המעצור היא לסייר בחניון ולמדוד את כמות הרכבים שחונים בו, על מנת לנתח את המרחקים הממוצעים שבין קצה פגוש המכונית לבין קצה הגלגלים.