ציורי קיר לחדרי תינוקות
כללי

ציורי קיר לחדרי תינוקות: מהם הצבעים המתאימים ביותר?

אין ספק שחדר התינוקות הוא הפנינה של הבית. גן העדן של ילדות עלי אדמות. כל ההורים רוצים שבן הבית הכי צעיר במשפחה  ירגיש בחדר שבו הוא מבלה שעות רבות כל כך בתחילת חייו בטוח ומאושר, ולכן הם מתלבטים כיצד לעצב את החדר, באופן שיהיה צבעוני, כיפי אך גם רגוע. קירות חיוורים בחדר הזה לא באים בחשבון והיום יותר ויותר אנשים מכניסים ציורי קיר לחדרי תינוקות. מעבר להתחבטות הגדולה מה לצייר, ישנה דילמה קשה יותר – בחירת הצבעים שישלטו בחדר ובציור הקיר בפרט.

לחלק מהאנשים חשוב שהעיצוב של חדר התינוקות יתכתב עם העיצוב של יתר חלקי הבית, כך שאם סט צבעים מסוים דומיננטי בסלון ובמטבח, כך יהיה גם בחדר של הרך הנולד. מנגד, יש אנשים שלא מפחדים משילובים שונים תחת אותה קורת גג ומשתדלים להתאים את עיצובו של כל חדר וחדר בבית לאישיותו של הדייר בו. שיקולים נוספים בבחירת צבעים הם גודל החדר, התאורה הטבעית הזמינה בו, המין של התינוק ואלמנטים אדריכליים שונים.

טרנד העיצוב החם כיום הוא לשלב בציורי קיר בחדרי תינוקות צבעים שכבר נמצאים באזורים אחרים בבית, דווקא באזור של המבוגרים. שילובים של אפור, צהוב, שחור ולבן נעשים יותר ויותר פופולאריים בקרב הורים חובבי העיצוב המודרניסטי.

הורים עם גישה קלאסית יותר נוטים לבחור בצבעים כמו לבן וינטאג' עם גווני פסטל או שילובי ירוק וסגול. יש גם הורים אקולוגיים יותר שמעדיפים לשלב צבעי אדמה על הקירות. הורים שצוללים יותר להשפעות פסיכולוגיות משלבים בחדר גווני כחול וירוק שידועים כמאטים את מערכת העצבים ומייצרים תחושה של רוגע ושלווה (עם זאת הם גם יכולים להיות מדכאים, ולכן חשוב ללכת על גוונים בהירים שלהם), או גווני צהוב וכתום מעודנים שידועים כממריצים ונעימים. קחו בחשבון שיש מחקרים שגילו שתינוקות שישנים בחדר צהוב נוטים לבכות יותר…

היום מרבית ההורים יודעים את מינו של הילוד הרבה לפני שהוא מגיע לעולם. הידע הזה מאפשר לבחור ציור קיר מתאים ואת הצבעים שירכיבו אותו. בניגוד לסברה המסורתית, היום כבר יודעים שהחיים הם לא כחול או ורוד. גם בנים וגם בנות יכולים לחיות בשלום עם כל גוון בגלגל הצבעים, אבל אם אתם בכל זאת רוצים לדגול בניטרליות מגדרית (גם לטובת הילדים הבאים שאולי יבואו לעולם וישנו בחדר) פשוט תמנעו מגווני ורוד, סגול, אדום וכחול.

ומה המינון הנכון בין הצבעים הנבחרים? מומלץ לבחור צבע ראשי לצד שני צבעים משניים, ולהשתמש ביניהם באופן מאוזן. אופציה אחרת היא  לבחור שני צבעים משלימים ולהוסיף להם עוד צבע שונה שמהווה קונטרסט במקומות הנכונים בציור. אם מדובר בחדר גדול, מומלץ לצבוע שלושה קירות בגווני צבע אחד, ועל הקיר הרביעי לשבור את העיצוב עם ציור קיר צבעוני.

בואו לקרוא עוד על צבעים בציורי קיר לחדרי תינוקות, ילדים ונוער

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.