כיצד לתכנן את חופשת הקיץ הבאה שלכם

הקיץ ממשמש ובא ומביא עימו את החום שכל כך חיכינו לו. זו העת הכי טובה לקחת פסק זמן מן העבודה ולחתוך לכמה ימים בצפון. אם אתם נוסעים לצפון אז בטח תרצו לתכנן מבעוד מועד לאן כדאי ללכת, היכן לטייל, היכן ניתן למצוא אטרקציות מעניינות, איפה יש אוכל טעים, ולא פחות חשוב, זול.

צימר

אטרקציות בצפון

בין אם אתם באים עם חברים, בן או בת הזוג, או שאתם בטיול משפחתי. יש מגוון רחב של אטרקציות מעניינות בין תחומים שונים, אשר כוללים: קולינריה, טיולים, מוזיאונים וגלריות, יקבים, אתגרים, מסעדות, צימרים, חיות, ספא, ועוד.

ביקורי יקבים:

אם בא לכם לטייל בצפון, ואתם גם חובבי יין מושבעים, אז בוודאי וימצא חן בעיניכם לעבור על רשימת יקבים קצרה שעשויה לעניין אתכם. בקיבוץ יראון, הסמוך לצפת ולקצרין, שוכן יקב הרי הגליל, שמאפשר ביקורים לקהל הרחב. המקום מציע סיורים לקהל הרחב, בין אם אתם מבינים ביין או שלא.

עוד יקבים שכדאי לכם לדעת עליהם: היקב בדלתון, יקב אסף ברמת הגולן, יקב פלטר בעין זיוון, שאטו גולן ועוד.

קטיף עצמי: הנה לכם עוד פעילות נחמדה שכוללת סיור קולינרי בין ערוגות תבלינים, ירקות ופירות אקזוטיים. מה שמעניין בסיורים המודרכים הוא האפשרות להעסיק את הילדים בפעילות כיפית, שגם מבוגרים ממנה, בייחוד בשל המבחר המרשים של מינים שונים ומעניינים. ניתן לטעום, ניתן גם לקחת הביתה, בתשלום כמובן. ישנם מקומות שאף משלבים ארוחות צהריים במקום.

בקתות המנגו בלימן מציעים סיורים מודרכים וקטיף ענבים עם אפשרות לקחת הביתה, חוות הסוס והדובדבן במושב אודם מגדלים דובדבנים ושלל פירות טרופים למיניהם, קטופותי בבית לחם הגלילית מציע מבוך תירס לילדים, בקסם התבלינים בצומת ווסט תוכלו למצוא תערובות דגנים, אגוזים, קפה, גרנולה, הכל בהכנה ביתית.

טיולי מים:

להגיע לצפון בקיץ ולא לטבול לפחות פעם אחת בנחלים היפייפיים, יהיה פספוס. טיול בטבע מומלץ לזוגות ומשפחות כאחד. כולם נהנים. מחנים את הרכב באחת מן החניות המסודרות שמציעה החברה להגנת הטבע. ניתן להגיע בשעות הצהריים המוקדמות, לאכול ארחת צהריים בטבע (מנגל אסור), לטייל ולחזור כעבור מספר שעות לעת ערב לצימר המפנק, תשושים, אך מרוצים.

נחל הבניאס – שם תוכלו למצוא גם מקדש קדום ולעבור על פני מסלול קליל ורטוב.

נחל שניר (החצבאני) – המקור העיקרי לנהר הירדן, מציע מסלול קליל ונוח. הנחל שמקורו בדרום לבנון שופע מים בייחוד בחודשים מאי ויוני, לאחר הפשרת השלגים.

עוד נחלים מומלצים: נחל דן אשר סמוך לקיבוץ דם, נחל עיון ליד מטולה ונחל היהודיה בסמוך לכינרת.

ואחרי יום מעייף ומהנה, כשמגיעים לצימר, מומלץ בחום פשוט לטבול בג'קוזי ולהתכונן ליום הבא