אימון כושר
כללי פנאי תזונה ואורח חיים

אימוני כושר למניעת נפילות

על פי מאמר שפורסם באפריל 2018 על ידי כתב העת של איגוד הרפואה האמריקני, פעילות גופנית סדירה ועקבית בקרב אנשים מבוגרים מביאה להגנה חזקה מפני נפילות. במאמר זה נסקרו כ-20 מחקרים מהשנים האחרונות ובו נכתב כי פעילות גופנית, חיזוק שרירים ושיפור האיזון עשוי לסייע במניעת נפילות בקרב מבוגרים שנמצאים בסיכון גבוה.

רוב הנחקרים התעמלו שלוש פעמים בשבוע, ללא הבדל בין התעמלות בשגרה, השתתפות בשיעורי התעמלות או פיזיותרפיה עם מאמן כושר אישי. בנוסף גם הומלץ לרופאים להציע אמצעים נוספים למיגור נפילות בקרב אנשים מבוגרים, בהתאם לסיכון של אדם, למשל בדיקת עיניים במקרה של טשטוש ראייה וכו'. עוד נמצא כי לקיחת תוסף ויטמין D לא נמצא מגן מפני נפילות ולכן אין צורך לקחת את הויטמין אם זו הסיבה לשמה לוקחים אותו. על פי המאמר, אנשים שלא פעילים גופנית בכלל, כדאי כי יתחילו ללכת קצת כל יום (אלא אם הרופא לא מאשר זאת), כ-20 דקות ביום.

בודיטק – אימון EMS עם מאמן כושר אישי

כאמור, פעילות גופנית לאנשים מבוגרים מומלצת מאוד, אך איזה סוג של פעילות גופנית יכולה להתאים לגילאים הללו? הכל תלוי ברמת הכושר של האדם. מי שהתאמן כל חייו יגיע ליכולות גבוהות יותר. אך אם מדובר באדם שלא נמצא בכושר בכלל ומעוניין להתחיל להתעמל לטובת בריאותו, יש לעשות זאת באופן הדרגתי, איטי ומבוקר.

ספורט

פעילות גופנית – חובה בכל גיל

למי שלא עסק מעולם בפעילות גופנית ונמצא בגיל השלישי, מומלץ להתייעץ קודם כל עם רופא. לאחר ששללנו פציעות ובעיות אחרות, נוכל לפנות לאיש מקצוע שיתאים עבורנו תכנית שמתאימה לנו. נוכל לפנות למאמן כושר אישי או לאחד מהחוגים שמעניינים אותנו. יוגה, פיאלטיס, שחייה ואפילו זומבה למבוגרים. בכל אחד מהחוגים האלה נמצא מאמן כושר שיוכל לכוון אותנו ולסייע לנו לשמור על גופנו בדרך אל הכושר.

בגיל 50 פלוס, חובה להקפיד על מתיחות. המתיחות יסייעו לנו לשמור על גוף חזק, גמיש ויציב ויתרמו לנו בהליכה, עמידה וישיבה. דבר נוסף אותו נרצה לחזק הוא שיווי המשקל שלנו. שיווי המשקל אחראי על היציבה ובלעדיו נאבד כל יכולת ללכת. שמירה על שיווי המשקל ותרגולים יעזרו לנו לשמור על יציבה נכונה ולמנוע נפילות מסוכנות.

להתאמן אפשר בכל גיל, כל עוד מתאימים את התרגילים לגוף וליכולות שלנו. להעיד על כך יוכל בן ציון אהרונוביץ אשר הפך למדריך כושר מוסמך כשהיה בן 88 שנים, ובכך הפך למדריך הכושר המבוגר ביותר בישראל. הוא מספר כי הספורט תרם לו לגמישות, לתפקוד גבוה ולתחושה טובה. גם לאנשים שהתעמלו בעבר ובגיל מבוגר יותר כבר לא מתעמלים יש יתרונות.

על פי מחקר שפורסם בשנת 2017 (אך החל בשנת 1968) לספורטאי עבר הנמצאים כיום בגיל המעבר, יש כושר גופני טוב יותר מאנשים אחרים בגילם שלא עסקו בפעילות גופנית בעברם, גם אם בשנים האחרונות הם לא התעמלו בכלל.

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *