גידול הידרו
טכנולוגיה למשרד ולבית פנאי

גנן חובבן גידל בשיטת הידרו בגן

האמת? יש לי הרבה כישורים. אני יודע לתקן מחשבים, לטפל בבאגים, להוריד את הזבל, להחליף ברזים, לתקן נזילות וקצרים חשמליים, להחליף נורות, אני יודע לבשל, ואפילו לנגן על גיטרה בס. אבל גידול מכל סוג שהוא – צומח, חי או דומם הוא לא אחד מהתכונות החזקות שלי. בילדותי ניסיתי לגדל צב, אבל הכלב של השכן היה רעב והצב לא יכל לאגרסיביות של הכלב ונאכל כאילו היה ארוחת בוקר כפרית.

הארנב שההורים שלי קנו לי החזיק בדיוק חודש לפני שהוא החזיר את נשמתו לבורא, ואפילו דג הזהב שלי לא שרד יותר משבוע באקווריום, הוא פגש את האסלה מהר מאוד. אבל זה לא נגמר בבעלי חיים. גם גידול צמחים, כך התחוור לי, אינו נמנה על החוזקות שלי. הצלחתי גם לפטוניות, לגרניומים ואפילו לחרציות-בר שניסיתי לגדל – לוותר על הזכות הזו שנקראת "חיים".

הידרו

גידול הידרו בבית זה משחק ילדים

כמעט שכבר ויתרתי לגמרי. כבר כנער הבנתי שאני מסכן את החי והצומח בישראל והבטחתי להם – לצמחים ולבעלי החיים – שאני מפסיק את הג'נוסיידים השיטתיים הללו אחת ולתמיד. אבל מאז הייתי נער עברו הרבה שנים. היום אני אדם בוגר יותר, אחראי יותר, ממושמע יותר ולמדתי דבר או שניים על החיים. לכן, כאשר שמעתי על שיטת הידרו לגידול צמחים הייתי חייב לבדוק על מה כולם מדברים.

אני חי לי מיום ליום בדירה די קטנה בבניין רב קומות. גינה אין לי, אבל יש לי שאיפות לגדל בעצמי ירקות, עשבי תיבול ופירות, ובשיטת הידרו אני יכול לגדל כמעט כל מה שאני רוצה בתוך הבית. אני יכול בשיטה זו ליצור לי גינה הידרופונית קטנה תוך שיש לי שליטה כמעט מוחלטת בסביבת הגידול. וכך הצטרפתי לטרנד הכי לוהט היום והפכתי לגנן הידרופוני. ומה אתם יודעים, אפילו הצלחתי.

ירקות

גינת ההידרו הקטנה והמטריפה שלי

זה לא היה קל, אני לא אשקר לכם. לא הצלחתי בניסיון הראשון שלי. לקח לי קצת זמן להתמקצע אבל בסוף קצרתי ברינה את היבול הראשון שלי. המשכתי לנסות עד שהסלט שלי הורכב כולו מיבולי הגינה ההידרופונית שלי. גידלתי עגבניות, חסות, מלפפונים, מנטה, נענע, גזר ואפילו עץ לימון – הכול בתוך הבית, בגינת ההידרו הקטנה והמטריפה שלי. גידלתי אותם לאורך כל השנה, לא רק בעונה שלהם והטעם שלהם היה יותר מנפלא. יש משהו מדהים באכילת אוכל שאתה מגדל בעצמך.

אם אני הצלחתי להפוך לגנן הידרופוני מוצלח, אז אתם בטח יכולים

כפי שציינתי כבר, זה לא שהפכתי לגנן הידרופוני מוצלח ביום בהיר אחד. ניסיתי, טעיתי, שוב ניסיתי ושוב טעיתי, אבל לא התייאשתי והמשכתי לנסות עד שהצלחתי, וזה היה שווה כל רגע.

אני ממליץ לכל מי שחושב להתנסות – לנסות, כי יש הרבה יתרונות לגידול בשיטה ההידרופונית: אפשר לגדל צמחים בתוך חללים פנימיים, לא רק בתוך חדר, אפשר לגדל בארון, על המדף או שולחן פנוי בבית. בשיטה זו ניתן לגדל כמעט כל צמח שתחשבו עליו – אם כי במידה ואתם בתחילת דרככם אני ממליץ להתחיל עם צמחים קלים יותר לגידול כמו חסה. בשיטה זו הצמחים גדלים מהר יותר כי אנחנו שולטים בתנאי הגידול לגמרי. כמו כן, בשיטת הידרו אין מלחמות עם מחלות ומזיקים כי הצמחים גדלים בתוך הבית בסביבה סגורה ומבוקרת.

תנסו את זה בבית

אז אם אין לכם הרבה מקום פנוי בבית, אם אין לכם חצר או גינה וגם אם לא נולדתם עם מעדר ביד, ובכל זאת אתם רוצים לאכול את הירקות, הפירות ועשבי התיבול שאתם גידלתם בעצמכם – כדאי מאוד לנסות לגדל בשיטת הידרו.

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *