סטרימינג או ערוצי לווין? כיצד תראה הטלוויזיה בעתיד הקרוב?

ערוצי לווין

קשה להתעלם משלל הפתרונות המוצעים כיום לאלה המעוניינים ליהנות מטלוויזיה טובה, אך מבלי להוציא על כך סכומי כסף גבוהים. אם בעבר נאלצו רבים, ובעיקר מחוסר ברירה, לבחור בחברות הלווין, הרי שכיום הסיפור הוא אחר וישנן דרכים נוספות המתאימות לצופים, כמו ערוצי טלוויזיה של סלקום טיוי.  כיצד צפויה להראות הטלוויזיה שלנו בעתיד הקרוב? האם יהיו אלה ערוצי הלווין שימשיכו לשלוט בה, או שאולי דווקא הסטרימינג? על כך ועוד, במאמר הבא.

על השינויים בשוק הטלוויזיה

השינויים הרבים בשוק הטלוויזיה לאחרונה הופכים את הצפייה לחווייתית הרבה יותר ובעיקר כזו המותאמת באופן מלא לצרכיו של הצופה. על פי לא מעט מחקרים שבוצעו בנושא המתמקדים בתרבות הצריכה נמצא כי הצרכנים הם אלה השולטים כיום במה שמופיע להם ישירות על מסך הטלוויזיה שלהם ופעמים רבות הם בוחרים לצפות בהם בפורמטים שאינם מסורתיים, כמו, למשל באמצעות המחשב, באמצעות הסמארטפון או באמצעות הטבלט. בהשוואה לטלוויזיה המסורתית של היום, המציעה את ערוצי הלווין למשל, הצפייה באמצעות הסטרימר, הופכת לפופולארית יותר ויותר ובעיקר ביכולתם של הצופים לקבל על מסך הטלוויזיה שלהם בדיוק את מה שהם רוצים ומחפשים.

במהלך השנים נהנו ערוצי הטלוויזיה מהכנסות גבוהות בזכות הפרסומות. בנוסף, חברות הכבלים וגם הלווין, שגם הן התבססו על פרסומות לעיתים, נהנו מהכנסות גבוהות על ידי גביית תשלום עבור דמי מנוי חודשיים מלקוחותיהם. השיפור המשמעותי בתשתיות האינטרנט בשנים האחרונות הוליד פתרון נוסף, המתחרה בחברות אלו – שירותי סטרימינג המוצעים על ידי חברות שונות, כמו חברת סלקום למשל. שירותים אלה מאפשרים לצופים ליהנות מתוכן חינמי וללא פרסומות ובתמורה לתשלום חודשי קבוע הנחשב לנמוך יחסית.

אפשרות זו הובילה לקוחות רבים לנטוש את חברות הלווין והכבלים לטובת צפייה בטלוויזיה באמצעות שירותי סטרימינג. האפשרות לצפות בתכנים רבים מבלי להיאלץ גם לצפות בפרסומות הופכת את שיטת הצפייה הזו לאפקטיבית יותר וגם יכולתו של הצופה לבחור בכל עת שירצה את התכנים עצמם מאפשרת לה לספק מענה נכון וטוב יותר.

מדידת הרייטינג – כיצד

כדי למדוד את הרייטינג בשיטת צפייה זו, נעזרות החברות המתמחות בכך באפליקציות שאותן יש להוריד ישירות אל המכשיר דרכו צופים בתכנים. אפליקציות אלו שולחות אל החברות המודדות את המידע באשר לאופי הצפייה (מידע הנמסר להן באופן אנונימי לחלוטין) ועל פיו יכולות החברות לבחון את בחירתם של הצופים, העדפותיהם ועוד.

לסיכום
למרות המעבר של רבים לשיטת צפייה כזו, ישנם אחרים הממשיכים לצפות בשידורי הלווין, אבל בוחרים בחבילת צפייה בסיסית. במקביל לה נעזרים גם בסטרימינג כדי להעשיר את התכנים שבהם יוכלו לצפות. בנוסף, ישנם ערוצים המוצעים אך ורק על ידי חברות הלווין והכבלים, כמו ערוצי הספורט למיניהם, שתכנים שלהם ניתנים לצפייה בדרך זו בלבד. ובכל זאת, נראה ששירותי הסטרימינג תופסים תאוצה, אם כי בקצב איטי. אולי בגלל ההרגל ואולי בגלל חוסר ההיכרות עם השירות המצוין הזה, המהווה תחליף מושלם לטלוויזיה בלווין.