כמה עולה קמפיין בפייסבוק?

תקציב הפרסום בפייסבוק יכול להתחיל בכמה שקלים בודדים ביום, אבל כדי להשיג תוצאות אופטימליות – בדרך כלל נידרש להוציא הרבה יותר מזה. כמה צריך להשקיע בקמפיין כדי להשיג לידים, לחשוף מותג או לפרסם עסק מקומי?

אחד היתרונות המרכזיים של שיווק באינטרנט הוא גמישות מוחלטת בכל מה שקשור לתקציב. בדרך כלל יש מחויבות לסכום מינימלי יומי או תקופתי, שמעליו השמיים הם הגבול: ככל שתשלם יותר, תקבל יותר. יותר חשיפה, קליקים, לידים ומכירות.

גם כשמדובר בפרסום בפייסבוק, התקציב פתוח ותלוי רק בך ובמטרת הקמפיין, כשצריך לקחת בחשבון שיקולים שונים כמו חשיפה ועלות ממוצעת לקליק (שאגב, זולה משמעותית מפרסום בגוגל), ומצד שני – את העובדה שקהל הגולשים בפייסבוק הוא קהל הרבה פחות מוכן ובשל לרכישה לעומת מי שחיפש באופן אקטיבי מוצר או שירות מסוים בגוגל, ולכן יחס ההמרה יהיה נמוך משמעותית.

קמפיין בפייסבוק

השלב הראשון: מגדירים את מטרת הקמפיין

כדי לקבוע תקציב מתאים לפרסום בפייסבוק, ראשית צריך להגדיר מטרה – מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות הקמפיין? לידים? לייקים? הזמנות טלפוניות? תנועת גולשים לאתר אינטרנט? ואולי אנו בכלל מעוניינים בפייסבוק ככלי לחשיפת מותג? כל אחת מהמטרות האלו דורשת התייחסות שונה בהקמת הקמפיין, ותקבע אם התקציב יעמוד על כמה עשרות שקלים ליום, מאות, אלפים או יותר מזה. כאן נפרט שלושה סוגי קמפיינים עיקריים: לידים, חשיפת מותג וקמפיין מקומי.

הכי יקר: קמפיין לידים

למה זה טוב: קמפיין לידים בפייסבוק אידיאלי לצורך איסוף פרטי קשר מלקוחות פוטנציאליים על ידי הפניה לדף נחיתה. אלא שמתוך כלל הגולשים שנחשף למודעה, רק חלק קטן מתוכם מקליק עליה, ומתוך מי שהקליק, מעטים משאירים פרטים בדף הנחיתה – וזה עוד לפני שבכלל דיברנו על אחוז סגירת העסקאות מתוך כל הלידים שהשגנו באמצעות הקמפיין. מכאן, ברור שכדי לקבל מספיק לידים שיובילו לסגירה של מספיק עסקאות, יש צורך בהמון חשיפות והמון הקלקות. או במילים אחרות: הרבה מאוד כסף.

איך זה עובד: מודעת פייסבוק מופיעה על מסך הגולש, הוא מקליק ומגיע לדף נחיתה שיווקי בו הוא מתבקש להשאיר פרטים כדי שייצרו איתו קשר.

השקעה מומלצת בתקציב פרסום: בהתחשב בזה שעלות ליד עומדת בדרך כלל על כמה עשרות שקלים, מומלץ להשקיע תקציב של לפחות 200 שקלים ביום כדי לקבל יותר מכמה לידים בודדים.

מה יוצא לך מזה: חשיפה של לפחות 10,000 גולשים, כ-200 הקלקות ולידים ספורים בכל יום. ככל שתגדיל את תקציב הפרסום תשיג יותר חשיפה, יותר הקלקות – וכמובן, יותר לידים.

למה עוד צריך לשים לב: הניסיון מלמד שיותר מ-95% מהפניות בקמפיין לידים בפייסבוק מגיעים דרך מכשירים ניידים. לכן, חשוב לוודא שדף הנחיתה שהקמנו מותאם למסכי מובייל, עולה באופן תקין ומנתב את כל הפניות ללא תקלות.

הדהוד המסר השיווקי: קמפיין חשיפה

למה זה טוב: חשיפת מותג בפייסבוק לקהל היעד הרצוי, עם אפשרות להזרמת תנועה לקישור חיצוני לצורך מידע נוסף. פרסום מסוג זה יכול לעבוד היטב כפוסט-תמונה מעוצב ברוח המותג, או פוסט-קישור במקרה של מודעה המיועדת לנתב את הגולשים לאתר האינטרנט של החברה, למשל.

איך זה עובד: מודעת פייסבוק מופיעה על המסך כפוסט-תמונה שנפתח לגודל מלא בהקלקה, או כפוסט-קישור שמוביל לאתר אינטרנט.

השקעה מומלצת בתקציב פרסום: לפחות 100 שקלים ביום.

מה יוצא לך מזה: חשיפה של לפחות 5,000 גולשים וכ-100 הקלקות בכל יום.

למה עוד צריך לשים לב: בפרסום בפייסבוק לצורך חשיפת מותג, כדאי שהגולש ייחשף לכל המידע החשוב ויספוג את המסר השיווקי גם מבלי להקליק על המודעה. לכן רצוי להעביר את עיקרי הדברים כבר ב-4 שורות הטקסט הראשונות הנלוות לתמונה, לפני שיופיעו המילים "See more" להמשך קריאה.

תקציב קטן: קמפיין מקומי

למה זה טוב: פרסום של עסק קטן או מקומי בפייסבוק לקהל יעד של 50,000 איש ומטה, ניתן לביצוע בתקציב נמוך יחסית – קודם כל משום שמדובר בקהל מאוד ממוקד, ושנית – בדרך כלל אין צורך בהפניה לדף נחיתה או אתר אינטרנט. פוסט-תמונה מעוצב יעשה כאן עבודה מצוינת.

איך זה עובד: ממש כמו בקמפיין חשיפה, מודעת פייסבוק מופיעה על מסך הגולש כפוסט-תמונה שברגע ההקלקה נפתח לגודל מלא.

השקעה מומלצת בתקציב פרסום: לפחות 40 שקלים ביום.

מה יוצא לך מזה: חשיפה של כ-2,000 איש, וכ-40 הקלקות מדי יום.

למה עוד צריך לשים לב: במקרים רבים, פרסום של עסק מקומי יתבסס על יצירת קשר טלפוני בעקבות החשיפה למודעה. לכן, מומלץ לדאוג שמספר הטלפון יופיע במודעה גם כשלא מקליקים עליה. בנוסף – רצוי לא להריץ את הקמפיין בכל שעות היממה, אלא רק בשעות הרלוונטיות לקבלת שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים (למשל, בין השעות 9 בבוקר ל-21 בערב).

נכתב על ידי מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט המספקים שירותי שיווק באינטרנט, הכוללים ניהול קמפיינים, שיווק ופרסום בפייסבוק