תוספות בניה בשיטת בניה קלה

בניה קלה

המשפחה מתרחבת? הבית נעשה כבר קטן מדי לצרכים שלכם ולריהוט שצברתם? חושבים על להוסיף חדר לאורחים או מרפסת שמש? היום לא חייבים לעבור דירה לשם כך אלא ניתן להרחיב את שטח הבית באמצעות תוספות בניה. כדאי לדעת שכיום את מרבית תוספות הבניה ניתן לבצע באמצעות בניה קלה, שהיא שיטת בניה המבטיחה ביצוע מהיר ואיכותי, החוסך זמן ומשאבים יקרים ובעיקר חוסך את כל הבלאגן והלכלוך הכרוכים בבניה רגילה. בשיטת הבניה הקלה תוכלו להנות מתוספת הבניה ומהשטח הנוסף לבית בתוך מספר שבועות בלבד.

תוספות בניה – למה הכוונה?

לא הרבה יודעים זאת אך לדירות ומבנים רבים בארץ ישנן זכויות בניה לא מנוצלות. זכויות אלו מאפשרות לבעלי בתים להוסיף שטח למבנה בצורת חדר, מרפסת או הרחבה אחרת, ובכך להגדיל את שטח המחייה של הדירה ועל הדרך להנות גם מעלייה בערך הנכס.
ישנם סוגים שונים של תוספות בניה. הנפוצות שבהן הן תוספת של חדר לבית, ממ"דים, מחסן, מרפסת שמש, הרחבת לובי הבניין ואפילו הוספת קומה על הגג. כאמור, הדרך הטובה והמהירה ביותר לביצוע תוספות בניה היא באמצעות בניה קלה ועל כך בהמשך.

חשוב לדעת שלא כל אחד יכול להוסיף שטחי בניה חדשים למבנה שבבעלותו כפי רצונו. כל תוספת בניה דורשת היתר בניה הניתן על ידי הרשות המקומית, ומותנה במספר תנאים מקדימים. היתר בניה מתקבל במקרים בהם זכויות הבניה בנכס לא נוצלו במלואם, אם בתב"ע (תכנית בניין עיר) ניתנות זכויות נוספות לבניה או אם מדובר בתוספת של ממ"ד או שטח שירות לבניין (מחסן, חדר אשפה, מרתף וכד').
גם תוספות בניה בשיטת הבניה הקלה מחייבות אישור של הרשות המקומית אך במקרה זה לבניה הקלה ישנו יתרון: כיום ישנו תהליך מקוצר לאישור הליכי בניה הכולל סוגים שונים של עבודות בניה קלה המוגדרות כעבודה מצומצמת. תהליך זה מקצר באופן משמעותי את זמן קבלת האישורים.

בניה קלה – יתרונות

בניה קלה היא שיטת בניה בה חלקי המבנה מוכנים מראש במפעל לפי תוכנית ולאחר מכן מובלים לשטח הבניה לצורך הרכבה פשוטה ומהירה יחסית של המבנה. בשיטה זו משתמשים בחומרים קלים כגון לוחות גבס, עץ ואלומיניום. יתרונות השיטה העיקריים הם שמדובר בתהליך בניה מהיר ביותר (שבועות בודדים בלבד), בתהליך חסכוני אשר במהלכו עושים שימוש בחומרי בניה איכותיים ועמידים שהם גם ידידותיים לסביבה.

בנוסף, רמת הגימור היא גבוהה והבידוד מצויין (תרמי ואקוסטי). יתרון חשוב נוסף הוא שבשיטת הבניה הקלה הכנת הפריטים מתבצעת במפעל ובשטח רק מרכיבים יחד את החלקים, כך שמדיירי הבניין ומהשכנים נחסכים כל הרעש, הליכלוך והבלאגן המוכרים לנו משיטת הבניה הרגילה.

בסופו של דבר, תוך זמן קצר יכולים בעלי הדירה או הבניין להנות מתוספת בניה איכותית ואסתטית ומהמרחב החדש שנוסף לשטח המחייה.