קינוחים טבעוניים
אוכל ומסעדות ויראלי כללי תזונה ואורח חיים

מסעדות טבעוניות: המקומות שמציעים את הקינוחים הכי טובים

למרות מגמת הטבעונות המתרחבת, מעטות הן המסעדות שמצהירות על עצמן כידידותיות לטבעונים ואכן מציעות תפריט שהוא תחילתה של ידידות מופלאה בין המסעדה לבין הלקוחות חובבי הצומח. מעטות הן עוד יותר המסעדות שמציעות קינוחים שווים ומפנקים לטבעונים.

סלט פירות יש גם בבית, ומוס חלבה לא טרי יש מצב שיש גם בבית עמוק מאחורי כל מיני קופסאות במקרר, כך שרבים מוותרים על סיום מתוק לארוחה. ותכלס, זה דיי מבאס. לפעמים יש מקומות שמציעים בננה לוטי וכאלה, אבל מי ישלם 40 שקל על בננה מטוגנת עם קצת סוכר מעליה? אתם יודעים כמה בננות  אפשר לקנות ב-40 שקל? אפשר להאכיל גדוד של טבעונים! גדוד! בקיצור, אנחנו רוצים, ובצדק, קינוח שיצדיק את סלע קיומו, ימתיק על אמת את הקיום שלנו, ולא יגרום לנו להתבאס ולו במעט שאכפת לנו גם מקיומם של חיים אחרים מסביבנו. אבל עזבו, בלי פילוסופיה בשקל עכשיו, אנחנו פשוט רוצים קינוח שיעשה נעים לקיבה הנפרדת שלנו למתוקים. אז באיזה מקומות נקבל את מבוקשנו?

עוגה טבעונית

אז מה היה לנו שם?

ובכן, הבה לא נאמר נואש. הנה שתי מסעדות טבעוניות שבהן נמצא מתיקות מנחמת:

מסעדת ננוצ'קה

הדבר הכי טוב שקרה למסעדת ננוצ'קה זה שהיא הפכה למסעדה טבעונית, וזה גם הדבר הכי טוב שקרה לטבעונים, כי זו אחת מן המסעדות שנותנות את המענה הקולינרי האדיר ביותר.  בין המתוקים של ננה תוכלו להתענג על צ'וצ'חלה שזה ממתק גרוזיני עממי המורכב משרשרת אגוזים מצופה ברפרפת ענבים, על קרפ במילוי אגוזים, צימוקים וסילאן בצירוף של סורבה קוקוס, או על דוראדו שזה מעדן שוקולד בארבע שכבות (אגוזי לוז, שוקולד מריר, קרם שקדים וגנאש שוקולד). כאן לא יסובבו אתכם עם קינוחי בלאי מכל מיני ספקים לא איכותיים, אלא יפנקו אתכם על אמת

קפה לואיז

מעבר לכך שהתפריט הכללי של הקפה-מסעדה עושה חיל בכל הנוגע לעושר של חומרי גלם וטעמים, גזרת השייקים היא פשוט קסומה. ההיצע כאן לא מסתכם בלימונענע ותפוזים, אלא חולש  על סקאלה שלמה של שילובים מרעננים ומקוריים. השייקים האלה יכולים לבוא כתוספת לאחת מן המנות אך גם בהחלט להנעים כמנת קינוח בפני עצמה. איפה עוד תגמעו מסמודי קוקוס, נענע וקשיו (כן כן קשיו) בחגיגת ירק של מלפפון ועלי תרד בייבי (כן כן תרד)? מוזר ככל שזה יישמע, זה ערב עד מאוד לחך. אם אתם סולידיים יותר לכו על שייק הטחינה שהוא בעצם שייק חלבה מסוגננת עם בננה, תמר, אגוזי מלך וסילאן, על בסיס חלב סויה. ואם גם אתם סבורים שאין כמו במבה, אל תפספסו את שייק צ'יה וחמאת בוטנים שעשוי מחמאת בוטנים טבעית, צ'יה ותמר מג'הול.

וכמובן, אם אתם מכירים עוד מסעדות טבעוניות שמגישות מתוקים נהדרים, אשמח לשמוע על ההמלצות שלכם… תודה!

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.

2 תגובות למאמר “מסעדות טבעוניות: המקומות שמציעים את הקינוחים הכי טובים”

  1. בקפה אנסטסיה בפרישמן יש קינוחים מעולים. חוץ מעוגת השוקולד החמה שהיתה די סתמית לטעמי, יש להם מבחר די גדול של קינוחים טעימים ויצירתיים, והכי מכולם עוגה בשם דורדו.

  2. בלי מילה על הקינוחים של הבודהה בורגרס? העוגות, המוסים, החטיפים? המבחר שם עצום

Comments are closed.