כתיבה שיווקית
כללי

כתיבה שיווקית לאינטרנט: 5 טיפים שכל עסק צריך ליישם

אתר אינטרנט מעוצב ומרשים זה לא מספיק – כדי לייצר לידים ומכירות, כתיבה שיווקית היא זו שתגרום ללקוח הפוטנציאלי לקבל החלטה אם ליצור קשר או לקנות ממך. הנה חמישה טיפים לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי לאינטרנט, שישפר לאתר שלך את הביצועים

אתר אינטרנט הוא אולי הכלי השיווקי הכי חשוב שלך בעולם הדיגיטלי, ועם תכנון ויישום נכון – הוא פשוט עובד ומייצר מכירות באופן קבוע. אך כדי ליצור התעניינות אמיתית של גולשים ואפילו רכישה בפועל דרך האינטרנט, כתיבה שיווקית טובה היא קריטית, וצריכה להתבצע באופן ברור ומדויק. ריכזנו כאן חמישה טיפים לכתיבה נכונה, שיכולים לשדרג את התוכן בכל אתר ולהפוך אותו להרבה יותר אפקטיבי.

1. הגדר את המטרה
בניגוד למאמר או כתבה אינפורמטיבית, כתיבה שיווקית אמורה להציג שירות או מוצר מתוך כוונה למכור או להניע ליצירת קשר. לכן, חשוב להתאים את סגנון הכתיבה למטרה: תוכן ענייני וקצר, כזה שלא ישעמם את הגולשים או יהיה ארוך מדי, כתוב בשפה שיווקית ויסביר לגולשים בצורה הכי ברורה – מה מוצע להם, ולמה כדאי להם לקנות את זה?
הנעה לפעולה היא הכרחית כאן כדי למקסם את אפקטיביות התוכן: כפתור "לחץ כאן ליצירת קשר", "הוספה לעגלת קניות", או משפט המזמין את הגולשים ליצור איתך קשר לפרטים נוספים.

2. ודא שכל דף באתר יבהיר לגולש לאן הגיע
בדרך כלל, גולשים יגיעו אל האתר שלך בעקבות חיפוש בגוגל וינחתו היישר לתוך דפים פנימיים באתר, מבלי שיעברו כלל דרך דף הבית. זו הסיבה שצריך להתייחס כל דף פנימי באתר אינטרנט ממש כמו לעמוד ראשי, ולדאוג לכתיבת תוכן מתאים לכל אחד מהדפים. בכל עמוד באתר, המסר שלך צריך להופיע באופן ברור – כך שכל גולש יבין מיד מה אתה מציע לו, בכל מקום.
גולש שימצא את עצמו נוחת בדף פנימי שלא מאורגן נכון וללא כתיבה מניעה לפעולה, לא יידע לאן הגיע, ינטוש את האתר, ואתה תפסיד לקוח פוטנציאלי.

3. זה לא גודל התקציב, זו חדות המסר
יכול להיות שתשקיע סכומים גדולים מאוד על אתר אינטרנט יקר ומעוצב, בקמפיינים גדולים או בשליחת ניוזלטרים מושקעים לרשימת התפוצה שלך, אבל אם לא תצליח להעביר את המסר השיווקי הנכון, כנראה שלא תקבל פניות ולא תצליח לייצר מכירות.
כתיבה קצרה וקולעת תגרום לקהל היעד שלך להתעניין דווקא במה שיש לך להציע על פני המתחרים, ותדע להעביר את המסר שלך בדרך האפקטיבית ביותר, ללא התחכמויות מיותרות, כותרות משעממות או לא מובנות, וכמובן – עם טקסט תמציתי וממוקד מטרה.

4. ותר על התחכמויות וגימיקים
בכל מה שקשור לתוכן שיווקי, משחקי מילים מתוחכמים וטריקים פרסומיים לא תמיד יעשו את העבודה, והרבה פעמים דווקא יפגעו בבהירות המסר. אם תשקיע בקמפיינים מפוצצים, קריאייטיב מטורף וסלוגנים מתחכמים – יכול להיות שתגרום לקהל שלך לחייך לשבריר שנייה, אולי אפילו לזכור את הקמפיין שלך לאורך זמן – אבל כנראה שהוא לא יזכור מי עמד מאחורי הקמפיין ומה בכלל ניסו למכור לו.
יצירתיות היא גורם חשוב, אבל כדאי לזכור שהמטרה העיקרית היא לעודד מכירות, ולא להראות כמה שאתה מתוחכם או שנון, או לבדר את הקהל שלך (אלא אם כן זה מוביל למכירות, כמובן). חשוב לשמור על יצירת עניין יחד עם העברת מסר שיווקי מתאים: להסביר באופן ברור ובגובה העיניים מה אתה מציע ללקוח, למה כדאי לו לרכוש את המוצר ומה יוצא לו מכל זה.

5. הזרם תנועה לאתר
אז יש תוכן איכותי, אבל איך מביאים אליו גולשים? אם לא תדאג לנוכחות בולטת באינטרנט – לא תייצר תנועה לאתר, לא פניות ולא מכירות. המשמעות היא הפצה של תכנים שיווקיים בכל פלטפורמה אפשרית: פייסבוק, גוגל פלוס, אינסטגרם, בלוגים, אתרים חיצוניים ופורומים רלוונטיים, פרסום בפייסבוק ובגוגל, וקידום אורגני של האתר במנועי חיפוש.
בהקשר זה חשוב לקחת בחשבון את נושא התאמת האתר למכשירים ניידים: אתר שאינו מותאם לניידים מפסיד יותר מ-20% מהגולשים שנכנסו אליו ויכלו להפוך ללקוחות פוטנציאליים. עוד בשלב תכנון האתר, חשוב לעבוד מתוך הבנה שהיום אחוז גדול מאוד מנפח הגלישה מתבצע מטאבלטים ומטלפונים סלולריים, ולהתאים את האתר לגלישה מכל סוגי המכשירים.

נכתב בשיתוף עם מליס המספקת שירותי כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט ודפוס

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.