דיוור אלקטרוני
טכנולוגיה כללי מחשבים ואינטרנט

איך לגרום לנמענים לפתוח דיוור אלקטרוני? כל הסודות נחשפים כאן!

דיוור אלקטרוני הוא אחד הכלים השיווקיים המשתלמים והיעילים ביותר שיש כיום. זהו אמצעי רב עוצמה לשימור לקוחות קיימים וכן כלי נפלא להגיע דרכו גם… ללקוחות חדשים. אם "מטיילים" קצת ברשת רואים בשפע של אתרי אינטרנט אזורים שיועדו לקידום הדיוור האלקטרוני או כפי שהגולשים רואים זאת – "הרשמה לניוזלטר".

לאור הפופולאריות של הדיוור האלקטרוני בשנים האחרונות נשאלת השאלה איך גורמים לנמענים לפתוח דווקא את הניוזלטר שלנו?
ושאלה זו היא חשובה מאחר ואנחנו מוצפים במסרים כל העת. המטרה שלנו היא לא לגרום לנמען לראות בניוזלטר שלנו ספאם, כי אם אי-מייל שהוא חייב לפתוח ולקרוא, אחרת הוא מפסיד ובגדול!!!

לפרוט על המיתר הנכון

גם אם המסר או המטרה שלכם הם מאוד מעשיים ורציונאליים, אתם צריכים לעטוף אותם בחוויה רגשית. לא בכדי פרופסור דן אריאלי, מומחה בעל שם עולמי בכלכלה התנהגותית, הראה בספריו והרצאותיו שאנחנו "לא ראציונאלים, ולא במקרה". למרות שאנחנו בטוחים שאנחנו פועלים בעולם מתוך חשיבה מראה פרופסור אריאלי שבעצם העולם הרגשי הוא זה שמניע אותנו, וכצרכנים, הרגשות הן אלו שיקבעו, בסופו של עניין, באם נרכוש מוצר זה או אחר, ולא שיקולים תבוניים או שכלתניים. אז מה עושים? כותבים ניוזלטר שפורט על מיתרי הרגש האנושי:

פחד – פחד הוא רגש מאוד חזק וניתן להשתמש בו כדי לפתות נמענים לפתוח את הניוזלטר שלכם. לא, אין צורך לאיים על הנמנים שלכם שאם לא יפתחו ויקראו את הניוזלטר שלכם הם יגיעו ישירות לגיהינום או יצטרכו מעתה לראות 24 שעות את תוכניתה של טל מן "יצירה מקומית". הכוונה שלנו היא לגרום להם לפחד למשל שיפספסו משהו. אם למשל אתם מוכרים דלתות ואתם מתלבטים בין 2 כותרות: אחת מפחידה יותר – "הפורצים יעברו לדלת אחרת" ואחת חיובית יותר – "דלתות לעולם חדש" – אז מחקרים הראו שהמסר המפחיד יותר יהיה אפקטיבי יותר.

סקסי – מסר סקסי אמנם לא מתאים לכל הקהלים, אבל אם יש לכם קהל מוגדר תוכלו להשתמש בו לתעלתכם. בוודאי שמעתם את הביטוי "סקס מוכר"?! ובכן, זו עובדה שאין עליה עוררין. מסרים סקסיים (במידה, כמובן) יכולים לגרום לנמענים לפתוח אימייל וזאת תודות לריגוש ולסקרנות שהם מעוררים בנו. שימוש במילים סקסיות בכותרת, רמיזות דו משמעיות, שילוב של תמונות, קריקטורות או סרטונים יכולים בהחלט לעשות את העבודה. אבל שימו לב, לא להיות בוטים (סרטון של ערומות לא בא בחשבון כשמדובר במסרים של חברה מקצועית!!!), הסקסיות צריכה להיות מעודנת ומרומזת.

צחוק – עוד רגש שניתן לפרוט עליו הוא – הצחוק. אם נתבונן היטב בפרסומות בטלוויזיה נגלה מהר מאוד שמרבית המפרסמים בוחרים לחשוף אותנו למוצרים ושירותים דרך הפריזמה ההומוריסטית. בנקים, חברות ביטוח, חברות מזון ומשקאות, חברות תקשורת ועוד עוטפים את המסרים שלהם במעטפת מצחיקה כדי שנצמיד במוחנו בין החוויה המצחיקה שחווינו שראינו את הפרסומת לבין המוצר עצמו. אם ניקח לדוגמה את הבנקים, בשנים האחרונות הם לקחו את מודי בראון, את קטורזה, את דביר בנדק, אסי כהן ועוד קומיקאים כי הם כנראה הבינו שאם הם לא יצחיקו אותנו, הם יצטרכו להסביר לנו למה הם עושקים אותנו על בסיס יום יומי.

 

המאמר נכתב בשיתוף עם אי.טי.פי. לוג'יק, המשווקת מערכת דיוור אלקטרוני חכמה וידידותית.

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.