דפי נחיתה
כללי מחשבים ואינטרנט

סוד הקסם של כותרות בדפי נחיתה

אחד מסודות הקסם של דפי נחיתה הוא ללא כל צל של ספק הכותרות, בדומה לעיתונים ולטלוויזיה – גם כאן אותו עקרון עובד. נראה כאילו מגיש הטוק שואו ג'יי לנו הבין את זה היטב. מדי ערב הייתה לו פינה שבה הוא לקח כותרות שהיו בעיתונים ובעזרתן הצחיק את כל אמריקה (וגם אותנו, לא פעם). הנה סרטון שממחיש היטב את הכותרות המפורסמות של – ג'יי לנו. הוא הדביק כותרות מהעיתון, ידיעות ותמונות ויצר סאטירה המבוססת על חוסר התאמה בין התמונה לכותרות, המבוססת על טעויות הקלדה או הביא כותרות שיש להן משמעות כפולה.

אנחנו יכולים ללמוד הרבה ממה שעשה ג'יי לנו ובתוך כך להבין שיש כוח עצום לכותרות בפרסום. אז מה הן המטרות של כותרות בדפי נחיתה?

מטרתן של כותרות

  • ליידע את הקורא במידע נכון ואמין – כדי להסביר את המטרה הראשונה של כותרת בדף נחיתה ניקח דוגמה. מכירים את זה שאתם הולכים למסעדה ומזמינים מנה מיוחדת רק כי השם שלה צלצל לכם טוב באוזן, וכאשר הגיעה המנה היא לא ענתה לציפיות, בלשון המעטה? אז קודם כל, אם זה קרה לכם, אני משתתף בצערכם!. אם זה לא קרה לכם, זה מעולה אבל אתם בטח מבינים היטב כמה זה מאכזב ומותיר "טעם רע בפה", במיוחד אם אתם ממש ממש רעבים. ובכן, אותו הדבר קורה גם כאשר אנחנו כותבים כותרות לדף הנחיתה שלנו. הלקוחות לא יעריכו אותנו אם נשלה אותם או נשקר להם, לכן חשוב לייצר כותרות אמינות ומדויקות. הכותרת צריכה להיות קצרה למדי לכן היא לא יכולה לחשוף את כל הסיפור של דף הנחיתה, אבל היא צריכה לספק לו הצצה אמינה ומהימנה לעתיד להגיע.
  • ללכוד את תשומת ליבו של הגולש – הרעיון הוא פשוט, אם כותרות דפי הנחיתה לא יצליחו ללכוד את תשומת ליבם של הגולשים, וליתר דיוק את תשומת ליבו של קהל היעד הייחודי שלנו, לא נגיע יותר מדי רחוק: הגולשים לא ישאירו פרטים, לא יבצעו רכישה, לא יתקשרו אלינו או ימלאו סקר או טופס. והנה כבר יש לנו שני כללי אצבע שחשוב לזכור: כמו בעשרת הדיברות, אסור לשקר, וכמו פרסומאי מיומן עלינו למצוא את המילים הנכונות לכותרת.
  • לגרום לגולשים להעמיק במסר – כלל האצבע השלישי שלנו, אחרי שלכדנו את תשומת ליבו את הגולש הוא לסקרן. כלומר לגרום לגולש להמשיך ולהעמיק בדף הנחיתה שלנו. צרך לתת לגולשים סיבה טובה להמשיך ולקרוא. וכדי לעשות את זה חייבים לדעת איך נוגעים בקהל היעד ובאינטרסים שלהם? וגם את התשובה לזה צריך למצוא הגולש בתוך הכותרת. זו יכולה להיות כותרת משעשעת, מבדרת, יעילה ושימושית או מיוחדת…כל דבר שיכול לגרום לגולשים שלנו לרצות ולהמשיך לקרוא את תוכנו של דף הנחיתה.

שיהיה בהצלחה, ואל תשכחו דפי נחיתה מוצלחים מתחילים בכותרת מנצחת!

נכתב בשיתוף עם VIPlus – מערכת חכמה המאפשרת עיצוב דפי נחיתה באופן עצמאי ובקלות

שירלי קרביץ
שירלי כותבת ועורכת עבור מגזין בלוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *